Aangepaste aanlever- en bezorgtijden en Haalservice eind 2018

Voor de meeste webshops is de periode met de feestdagen hartstikke druk en belangrijk. Door alle kortingen en promotieacties van webwinkels in combinatie met alle cadeaus die consumenten inkopen lopen de verkopen in de eindejaarsperiode hoog op! Dit zorgt ook voor topdrukte bij PostNL in de sorteercentra en bezorgprocessen. Het afgelopen jaar heeft PostNL alle zeilen bijgezet om dit jaar, met de verwachting dat alle records weer zullen worden verbroken, de drukte soepel door te komen. Denk hierbij aan innovatie, optimalisatie van processen, het openen van nieuwe sorteercentra enzovoorts.

Aangepaste aanlever- en bezorgtijden

Met het oog op de voorziene drukte heeft PostNL wijzigingen doorgevoerd in de aanlever- en bezorgtijden voor eind 2018. Zowel voor Nederland als voor België. Het doel is om de drukte te kunnen verspreiden en daardoor beter op te kunnen vangen. De aangepaste aanlever- en bezorgdagen vind je in de schema’s hieronder. Neem de schema’s goed in je op! Zo kom je tijdens alle feestdagengekte niet voor verrassingen te staan. Wanneer je jouw pakketten (en briefpost) op tijd inlevert, kan een tijdige bezorging beter worden gegarandeerd. Houd er wel rekening mee dat PostNL locaties tijdens de feestdagen gesloten zijn. Voor meer gedetailleerde informatie van jouw dichtstbijzijnde PostNL locatie kun je terecht bij de desbetreffende PostNL locatie zelf.

 

MyParcel Haalservice & Haalservice Plus

Ook in het schema voor de Haalservice zijn voor de eindejaarsperiode wijzigingen doorgevoerd. Zo vindt de Haalservice op bepaalde momenten eerder plaats en op officiële feestdagen vindt geen Haalservice plaats. Het aangepaste schema voor de Haalservice vindt je hieronder:

Maak je op dit moment structureel of incidenteel gebruik van de MyParcel Haalservice? Of wil je hier gebruik van gaan maken? De Haalservice is beschikbaar voor het ophalen van uiterlijk 25 standaard pakketten. We willen je vragen om deze grote partijen alvast bij ons aan te melden. Daarnaast krijgen veel webshops tijdens de feestdagengekte te maken met een boost in hun verkopen. Dit kan ervoor zorgen dat je misschien meer dan 25 pakketten (óf XL pakketten) op wilt laten halen. Mocht dit het geval zijn dan adviseren we je alvast de Haalservice Plus in te plannen. Dan kunnen jouw pakketten, ook tijdens de topdrukte, gewoon opgehaald worden. Dit advies geldt vooral voor klanten die gebruik maken van de Haalservice en waarbij regelmatig 11 - 25 pakketten opgehaald worden.

Belangrijke tips voor jou als webshop:

  • Houd rekening met de aangepaste aanlever- en bezorgtijden en Haalservice in jouw voorbereiding op de eindejaarsperiode.

  • Probeer als webshop jouw klanten aan te zetten op tijd hun bestellingen voor de feestdagen te doen, bijvoorbeeld middels online communicatie. Ook kun je jouw kortingen en commerciële acties eerder laten starten, om vroegtijdige aankopen te stimuleren. We helpen je daarmee in deze blog.

  • Pas jouw boodschap naar klanten aan, aan de hand van de laatst beschikbare informatie vanuit PostNL. Stimuleer hen bijvoorbeeld de Track & Trace informatie voor de verzendstatus van hun zending aan te houden. Wees daarnaast voorzichtig in de communicatie over specifieke momenten van bezorging en bied geen garanties.

  • Grote(re) partijen? Meld ze op tijd aan!

Up to date blijven tijdens de topdrukte?

We streven ernaar je vooraf en tijdens de drukte de aankomende periode zo goed mogelijk van alle belangrijke en laatste informatie te voorzien. Zodat je een zorgeloze eindejaarsperiode tegemoet kan gaan.

  • Vind hier alle informatie over de voorbereidingen voor de komende periode van MyParcel en PostNL en hoe jij als webwinkel jouw steentje kunt bijdragen aan een zorgeloze eindejaarsperiode!

  • Wanneer je je aanmeldt voor onze nieuwsbrief ontvang je gedurende november en december tips & tricks voor een soepele voorbereiding op de topdrukte en zorgen we er samen voor dat jouw verkopen een boost gaan krijgen!

  • Wil je weten of je aan alles hebt gedacht in je voorbereiding op de drukte? Download dan onze checklist. Hiermee weet je zeker dat je niets over het hoofd ziet!

Meer weten?

Heb je vragen en/of opmerkingen? Of zijn er nog onduidelijkheden? Dan kun je ons altijd bereiken via info@myparcel.nl of 023 - 30 30 315. We helpen je graag.