Schade aan de zending, wat nu?

schadepakket final.JPG

Helaas komt het soms voor, dat een pakket beschadigd bij een klant wordt bezorgd. Hiervoor kun je via ons een schadevergoeding aanvragen bij PostNL, mits jouw pakket verzekerd verzonden is. Hoe dit precies werkt, leggen we je graag bij deze uit.

Voorwaarden om een schadeclaim aan te vragen

Om aan te tonen dat jouw pakket schade heeft, dient dit vanuit PostNL erkent te worden. Hiervoor hebben we een checklist met de voorwaarden voor je opgesteld, zodat je zeker weet dat je alles eraan gedaan hebt om de schadevergoeding aan te vragen.

  • Alle schades dienen binnen 7 werkdagen na de dag van bezorging te worden gemeld.
  • Artikelen dienen deugdelijk en stevig verpakt te zijn.
  • Bij het versturen naar Europa 3-landen en de rest van de wereld geldt een extra voorwaarde, welke afhankelijk is per vervoerder. Als er schade is dan moet de consument naar het dichtstbijzijnde postkantoor toe om een schaderapport op te laten stellen. Op dit schaderapport dient een stempel op te staan ter akkoord.
  • Het pakket dient opgestuurd te worden naar MyParcel, wanneer:
    • De inkoopwaarde hoger is dan € 10,-; 
    • Het een pakket verzonden is binnen Nederland of
    • Door de vervoerder geretourneerd is naar Nederland.

Zodra je jouw pakket naar ons dient op te sturen, kun je bij ons kosteloos een retourlabel aanvragen

Wat moet je aanleveren?

Om schadevergoeding te krijgen, dien je een en ander aan te leveren. Hieronder vind je alle onderdelen. Zorg dat het compleet is, zodat er geen verwarring ontstaat en de schade zo snel mogelijk wordt opgenomen. Om de afhandeling van jouw schade sneller te kunnen verwerken kun je onderstaande binnen 7 dagen zelf uploaden binnen jouw MyParcel account. 

  • De inkoopfactuur.
  • De verkoopfactuur.
  • 5 foto’s, namelijk:
    • 1 foto van de buitenverpakking met het label zichtbaar.
    • 1 foto van de binnenverpakking en het beschermingsmateriaal.
      Tip: zorg ervoor dat jouw klant dit nog heeft. Het is een van de voorwaarden van PostNL.
    • 3 foto’s van de artikelen. Dit betekent 1 foto van alle artikelen samen en 2 detailfoto’s

Hoe je dit precies doet? Bekijk hiervoor de instructievideo.

 

 

Heb je nog vragen over schades of schademeldingen? Laat het ons zo snel mogelijk per e-mail of chat weten, dan gaan wij ermee aan de slag.

 

Over MyParcel

Een uitgebreide verzendservice met volledige integraties, persoonlijke service én betrouwbare PostNL levering. Verstuur jouw pakketten voordelig, zonder vaste kosten en een contract. Wij zijn er om het werk als webwinkelier makkelijker te maken. Zodat jij kunt doen waar je goed in bent: ondernemen.

▶ Meer weten over MyParcel?