Zo geef je je verkopen een boost deze zomer!

MP_blog_verkopen boost geven_banner.jpg

Verwacht je een zomerdipje in je verkopen? Dat kun je voorkomen! Met deze 7 tips geef jij je verkopen een boost deze zomer!


1. Organiseer speciale zomeracties.

Consumenten zijn dol op korting. Speciale zomeracties zullen er deze zomer dan ook voor zorgen dat jij die potentiële klanten juist naar jouw webshop weet te trekken! We hebben een paar ideeën voor je opgesomd:

  • Bied een tijdelijke korting, bijvoorbeeld voor 24 uur of een aantal dagen. Door een element van schaarste toe te voegen, trekt jouw actie nog meer klanten.

  • Net als tijdelijke kortingsactie kun je ook denken aan het aanbieden van producten voor een bepaalde periode.

  • Stel een kortingscode in die klanten in de checkout kunnen invoeren voor gratis verzending of een korting op de bestelling.

  • Bedenk een 3 + 1 gratis actie.

  • Geef de klanten een extraatje bij besteding van een bepaald bedrag of een specifiek product.

2. Richt je SEO goed in.

Search Engine Optimization, ook wel zoekmachineoptimalisatie, is het verbeteren van je website zodat je beter gevonden wordt in zoekmachines als Google. Consumenten gaan via zoekmachines op zoek naar een product. Wanneer jij een van de eerste opties bent die door Google wordt getoond als antwoord op hun vraag, zal dit zorgen voor conversie naar je webshop.

 
MP_blog_verkopen boost geven_beeld_1.jpg
 

MP_blog_verkopen boost geven_beeld_2.jpg
 

3. Wees actief op social media!

Social media is tegenwoordig onmisbaar voor bedrijven en met name webshops. Consumenten bekijken steeds vaker eerst je social media kanalen om je merk te beoordelen. Het is tegelijkertijd ook de plek waar ze in aanraking komen met je producten. Lijken je sociale media niet in orde of onbetrouwbaar? Dan converteren ze niet door naar je webshop en heb je geen goede indruk van je merk achtergelaten. Aan de andere kant is social media een mooi extra kanaal om je producten te presenteren op een andere manier dan in je webshop zelf. Lees daarover hier meer.

4. Start met internationaal verkopen.

Steeds meer consumenten bestellen producten uit het buitenland. De e-commerce branche over de grens groeit dan ook twee keer zo hard als e-commerce zelf. Met MyParcel verstuur je net zo eenvoudig pakketten met buitenlandse bestemming, als pakketten met bestemming binnen Nederland. Lees hier hoe je je kunt voorbereiden.


5. Bied gratis verzending aan!

Gratis! Gratis! Gratis! De hedendaagse consument is dol op gratis verzending. Het is een sterke extra stimulans om tot aankoop over te gaan. Wil je niet altijd gratis verzending aanbieden dan kan je er ook voor kiezen vanaf een bepaald bedrag gratis verzending te bieden. Consumenten zijn dan vaker geneigd iets aan hun winkelmandje toe te voegen zodat ze geen verzendkosten hoeven te betalen. Zorg er dan wel dat je transparant bent over verzendkosten of andere extra kosten die de klant moet betalen. Communiceer je pas over extra kosten in de checkout? Dan bestaat er een grote kans dat zij alsnog afhaken.

6. Bied bezorgopties aan.

Klanten vinden het fijn wanneer zij zelf kunnen bepalen waar en wanneer zij hun bestelling ontvangen. Veel klanten kiezen zelfs voor een andere webshop, door een gebrek aan bezorgopties! Met een ruim aanbod aan bezorgopties in je checkout kun jij dit dus makkelijk voorkomen. Liever niet alle bezorgopties aanbieden? Geen probleem. Zorg dan dat je in ieder geval je klanten de optie biedt om hun pakket bij een PostNL locatie in de buurt te laten leveren. Op dit moment is dat een van de populairste bezorgopties onder consumenten. Niet zo gek ook. Zo kan het pakket altijd geleverd worden en haalt jouw klant het op wanneer hem of haar dat uitkomt.


7. Start met verkopen via een online marktplaats

Heb jij al eens overwogen om te verkopen via een online marktplaats? Je kunt hiermee bijvoorbeeld de shoppers bereiken die anders nooit in aanraking zouden zijn gekomen met jouw merk. Een mooie mogelijkheid om je verkoopkansen te vergroten! Je leest er in deze blog meer over.

Comment