Customer Journey Specialist

Als Customer Journey Specialist ben jij de reisleider van de klantreis op onze websites en platformen. Hoe zorg je ervoor dat de klant snel het juiste product vindt? Hoe beschrijf je een nieuwe bezorgoptie zodat klanten er enthousiast over worden? En hoe voeg je inspiratie toe aan producten met minder gevoelswaarde, zoals verzekeringen? Aan jou om dat voor elkaar te boksen. Bovendien coach je collega’s. Bijvoorbeeld op SEO/SEA-gebied en door hem of haar van de juiste tools te voorzien om aantrekkelijke content te creëeren.

Wat ga je doen?

  • Analyseren, beoordelen en verbeteren van de klantreis.

  • Maximaliseren aantrekkingskracht en inspiratie waarde van het aanbod.

  • Inhoudelijk coachen en inspireren van de collega’s.

  • Optimaliseren en verbeteren van de klanttevredenheid (NPS).

  • Je stelt de UX strategie op en draagt zorg voor verdere verdieping van de verschillende MyParcel labels. Deze strategie vertaal je naar concrete actieplannen én de uitvoering.

  • Je helpt de klant met het vinden van het juiste product, door de navigatie en content van de verschillende labels optimaal in te richten.

  • Je optimaliseert het organisch- en advertentieverkeer door het uitvoeren van zoekwoordanalyses, bedenkt en schrijft nieuwe campagnes en/of e-mailings, verbetert landingspagina’s en richt (opnieuw) de navigatiestructuur i.s.m. webdesigner in. Je houdt hierbij de kosten/baten goed in de gaten.

  • Je stelt hypotheses op voor MyParcel experimenten op basis van klantinzichten en voert waar mogelijk A/B-experimenten uit op een specifieke klantselectie.

  • Je ondersteunt collega’s in het team met kwalitatieve en kwantitatieve klantinzichten: hoe kunnen we met jouw klantkennis het commerciële resultaat vergroten?

Hoe je dat aanpakt

  • Je analyseert het gedrag van bezoekers op de verschillende websites en platformen en kijkt bijvoorbeeld naar sessies, transacties, conversiepercentage, bouncepercentage en uiteindelijk de conversie funnel. Je duikt nog dieper en je kijkt naar het gedrag van bezoekers d.m.v. heatmaps, opnames, feedback-sessies en klantonderzoeken.

  • Je verplaatst je de hele dag in onze klant. Hoe kunnen we hem of haar blij maken? Welke landingspagina’s heeft onze klant nodig en hoe moeten die zijn ingericht?

  • Je geniet van het puzzelen met klantdata, zowel kwantitatief als kwalitatief samen met onze database specialist.

  • Je bent op de hoogte van de wensen van de klant.

Wie ben jij

  • Je hebt minimaal HBO werk- en -denkniveau (achtergrond in UX, Marketing of Communicatie).

  • Een strategische doener.

  • Minimaal 3 jaar ervaring in de online marketing (voorkeur voor e-commerce).

  • Je bent klantgericht en in staat om je goed in te leven in onze klanten en hun (product)behoeften.

  • Je bent analytisch en in staat klantdata om te zetten in klantgerichte oplossingen.

  • Je bent enthousiast en toont initiatief om het elke dag een beetje beter te doen.

  • Je weet goed welke taken als eerste afgehandeld moeten worden, want je bent een kei in prioriteiten stellen.

Waarom MyParcel

Werken bij MyParcel als Customer Journey Specialist is een veelzijdige en afwisselende functie met veel verantwoordelijkheid. In een dynamische en speelse werkomgeving, waar altijd ruimte is voor eigen initiatief. Ons team is jong, creatief en enthousiast en de werksfeer professioneel en ongedwongen. Een hitjes-quiz of een brainstormsessie voor nieuwe brand persona’s kan hierdoor zomaar worden opgezet. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat iedereen de mogelijkheid krijgt om zich persoonlijk en professioneel te ontwikkelen.

Herken jij jezelf hierin en ben je geïnteresseerd?

Reageer dan direct! Stuur je CV en motivatie naar vacatures@myparcel.nl onder vermelding van de functietitel. Voor eventuele vragen over de functie of de vacature kun je ook bellen met Philippe Christiaansen  (06 - 13 88 00 20).

* Sollicitaties zonder volledige motivatie worden niet meegenomen in de procedure.
* Deze vacature is niet bedoeld voor intermediars. S.v.p. geen acquisitie.