Notificatie Service: jouw klant altijd op de hoogte

Naast het versturen van een Track & Trace e-mail via MyParcel is het nu ook mogelijk om status updates per e-mail te sturen naar jouw klanten als een pakket verstuurd is.

Bijvoorbeeld ‘s ochtends een bericht als de bezorger onderweg is met een pakketzending, maar ook als de zending of een moment daarin wijzigt.

De Notificatie Service biedt extra contactmomenten en verhoging van de bezorgkans, want jouw klant is altijd op de hoogte van de laatste status van de zending.  

Deze service geldt voor al jouw pakketzendingen binnen Nederland en België. Wil je weten hoe het werkt en wat de voordelen zijn? Lees snel verder.

TO DO: Notificaties Stacken óf allemaal om-en-om tonen middels .gif
 

TO DO: Wachtend op screenshot uit testomgeving [Mel]

Hoe werkt het?

Als je een e-mailadres in de voormelding hebt opgegeven dan krijgt jouw klant automatisch een e-mail over de bezorgtijd van het pakket.

Deze service wordt automatisch voor jou geactiveerd. Zo simpel werkt het, zonder extra kosten! 

Maak direct gebruik van de vele voordelen, zoals:

  • Vergroot de kans dat jouw klant thuis is bij bezorging.
  • Kosteloos extra service bieden richting jouw klant.
  • Meer tevreden klanten, want altijd op de hoogte van de laatste status.
  • Een extra contactmoment met jouw klant.

Log in en beheer het meteen binnen jouw MyParcel account.





To be continued...

Er wordt ondertussen hard gewerkt om deze service uit te breiden. Houd deze pagina en onze nieuwsbrief in de gaten voor de laatste updates.




 

Veelgestelde vragen

Heb je bij de zending een e-mailadres ingevuld? Dan krijgt jouw klant automatisch status updates in een e-mailbericht, wanneer een pakket onderweg is. Ook als een pakket niet kan worden bezorgd of direct naar een afhaallocatie gaat.

De notificaties zijn standaard meldingen vanuit PostNL. Zo wordt er een notificatie verstuurd als de bezorger onderweg is, bij de buren wordt bezorgd of direct naar een PostNL locatie gaat. Een overzicht van alle beschikbare notificaties die jouw klanten ontvangen vind je hier.

Ook jouw klanten in België krijgen een bericht over de bezorgtijd van hun pakket. Bekijk het overzicht voor alle beschikbare notificaties. Voor overige Europese zendingen en wereldzendingen is deze service (nog) niet beschikbaar.

Het versturen van een notificatie per e-mail is gratis, dus je betaalt alleen de reguliere verzendkosten.

De Notificatie Service geldt ook voor brievenbuspakjes, echter is de Track & Trace informatie voor dit soort zendingen nog relatief nieuw, waardoor de status 'Bezorgd' hier (nog) niet van toepassing is.


IT-support.jpg

Vragen? We helpen je graag verder

Wil je meer weten over de Notificatie Service of heb je hulp nodig? Laat het ons weten en neem contact met ons op.

Email: info@myparcel.nl     
Telefoon: 023 30 30 315

Wist je dat we ook te bereiken zijn via livechat en onze facebookpagina?

Altijd bereikbaar van:
ma. t/m do. tussen 08:00 en 18:30 uur,
vr. tussen 8.00 uur en 17.00 uur en
za. tussen 10.00 en 16.00.