Onze retourservice: eenvoudig producten retourneren

In 2016 gaven Nederlanders bijna 14 miljard euro uit in webshops. Niet al deze aankopen zijn in het bezit van de klant gebleven en een gedeelte werd teruggestuurd. Vanuit onderzoek van PostNL bleek dat maar liefst 50% van de retourzendingen komt uit de kledingbranche. De elektronica-, sport en de 'home branche' volgden hierna.

Hoe ziet het retourbeleid van jouw webshop eruit voor klanten? Wat is belangrijk en wat zou makkelijker kunnen? Informeer jouw klant zo goed mogelijk als er een pakket teruggestuurd moet worden. Hoe je dit het beste kunt doen, leggen we je graag uit.

Wil jij ook jouw klanten het gemak bieden om pakketten terug te sturen?  Meld je aan bij MyParcel en zorg voor een goede retourservice.

 

 
 

Voordelig voor jou en jouw klanten

 
MyParcel Retourservice icoon

Service

Bied jouw klant extra gemak met de retourservice. Jouw klant levert het retourpakket in bij het dichtsbijzijnde inleverpunt.

MyParcel Track & Trace email icoon

Track & Trace

Uitgebreide Track & Trace informatie zodat jij en jouw klant altijd op de hoogte zijn van de laatste status.

MyParcel Informatie icoon

Retourinstructies

Informeer jouw klant goed met onze retourinstructies. Hierbij wordt alles stap voor stap aan jouw klant uitgelegd.

MyParcel verzekerd verzenden icoon

Verzekerde retourzendingen

De optie om waardevolle zendingen ook verzekerd terug te laten sturen.

MyParcel Verstuur retourlink icoon

Verstuur een retourlink

Verstuur jouw klant een retourlink per e-mail, zodat de klant zelf het retourlabel uit kan printen.

MyParcel tot 30kg verzenden icoon

Voordelig

Betaal een vast tarief voor alle pakketten tot 30 kg.

 
 
 

Top 5 veelgestelde vragen

Op de MyParcel werkvloer hebben we inmiddels experts rondlopen, die veel weten over de (Europese) Retourservice. Schroom niet om al jouw vragen te stellen, ze staan je graag te woord om jou op weg te helpen met alles rondom het versturen van pakketten. Hoe werkt het precies en voor welke landen geldt het? In de video zal Jennifer de vijf meest gestelde vragen verder toelichten.

Benieuwd naar haar tips? Bekijk de video.

 
 
 
 

Alles rondom retourzendingen

Wil jij ook weten hoe jouw collega webwinkelier gebruik maakt van onze retourservice? Meer weten over de wetgeving of nog niet bekend met onze Europese Retourservice? Lees snel verder. 

 
 

Perfect Fit Automotive vertelt...

Benieuwd naar hoe Perfect Fit Automotive gebruik maakt van onze retourservice? Robert Smit deelt zijn ervaring.

'Dit geeft voor ons veel meer grip op het retourproces. De Europese Retourservice is daarom een fijne en belangrijke service voor ons. Daar zijn we erg blij mee!'

▶ Lees meer over Perfect Fit Automotive

Hoe zit het met de wetgeving?

Ben je al op de hoogte van de regels en voorwaarden rondom het retourneren van producten?

We hebben een handige checklist voor je opgesteld.

Bekijk hier de checklist

Onze Europese Retourservice

Verstuur je ook pakketten naar het buitenland? De retourservice is er niet alleen voor zendingen binnen Nederland, maar ook voor andere Europese landen. Wil je weten voor welke landen dit geldt? En wat onze Europese Retourservice precies inhoudt?

▶ Lees meer over de Europese Retourservice