Support

Navigeer snel naar een support-onderdeel:


Veelgestelde vragen

MyParcel biedt de volgende verzendlabels aan: pakket, digitale postzegel, brievenbuspakje, pallet en ongefrankeerd label. Hier vind je een overzicht van al onze producten.

Ja. Een verzendlabel is vaker te printen, alleen niet vaker te gebruiken.

Met elke A4 printer of A6 Labelprinter (Dymo 4XL en Zebra GK420).

Nee. Elke barcode is uniek voor een zending.

Ja, dat kan. Je dient hiervoor bij de desbetreffende zending in jouw zendingenoverzicht op de ‘recreëer’ button te klikken. Ook kun je bij het aanmaken van een zending het adres uit jouw adresboek oproepen.

Een verzendoptie is een extra service voor je zending. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om je zending te verzekeren of het krijgen van een handtekening voor ontvangst. Op deze pagina vind je alle informatie over onze verzendopties.

Een bezorgoptie is een tijdsindicatie waarin de zending dient te worden ontvangen. Op deze pagina vind je alle informatie over onze bezorgopties.

Ja, dat kan voor zendingen binnen Nederland. Vul bij het adresveld de postcode in en bij het veld ‘Huisnummer’ vul je het postbusnummer in. In het veld ‘Straatnaam’ verschijnt POSTBUS en in het veld ‘Plaats’ verschijnt de plaatsnaam.

Nee.

Algemeen

Via deze link kun je een nieuwe zending aanmaken en kiezen voor ‘Pakket’.

In jouw zendingenoverzicht kun je een verzendlabel dat in ‘concept’ staat verwijderen, een label dat reeds is ‘voorgemeld’ niet. Geen zorgen, je betaalt bij MyParcel alleen voor de zendingen die je daadwerkelijk inlevert bij PostNL.

Het verzendlabel van een pakket is na het aanmaken ervan 30 dagen geldig.

Je kunt deze afgeven bij een PostNL locatie in de buurt. Je vindt jouw dichtstbijzijnde PostNL locatie hier. Je kunt ook kiezen voor onze betaalde Haalservice.

Ja, dit kan door middel van onze Haalservice.

Ja. Met MyParcel kun je naar alle landen in de wereld een pakket versturen.

Versturen en ontvangen

Bij een standaard levering wordt een pakket twee keer aangeboden bij de ontvanger óf de buren. Als het pakket dan nog niet is afgeleverd, wordt het naar een PostNL locatie gebracht waar het 2 weken opgehaald kan worden. De ontvanger ontvangt hier bericht over. Na 2 weken zal het pakket geretourneerd worden naar het retouradres op het label. *Uitzonderingen zijn mogelijk op de standaard manier van leveren wanneer gebruik wordt gemaakt van bepaalde verzendopties en/of flexibele bezorgopties.

Je kunt dan een schadeclaim indienen. Voor het indienen van een volledige schadeclaim dient jouw zending verzekerd te zijn verzonden. Bekijk hier de mogelijkheden voor het verzekeren van een zending.

Neem hiervoor contact met ons op zodat wij een navraag bij de chauffeur uit kunnen zetten.

Hiervoor kun je de verzendstatus middels de ontvangen Track & Trace code bekijken of bekijk de verzendstatus van een zending in jouw zendingenoverzicht.

Nee. Alleen in België worden zendingen ook bezorgd door PostNL.

Waarschijnlijk komt de informatie op het label niet 100% overeen met de informatie op het pand. Staat er een ‘busnummer’ en staat de naam van de ontvanger of het bedrijf ook op het pand? Dat dien je dan ook te vermelden. Anders mag niet geleverd worden. Lees over zendingen naar het buitenland meer op deze pagina.

Algemeen

Via deze link kun je een nieuwe zending aanmaken en kiezen voor ‘Brievenbuspakje’.

In jouw zendingenoverzicht kun je een verzendlabel in ‘concept’ verwijderen, een label dat reeds is ‘voorgemeld’ niet. Geen zorgen, je betaalt bij MyParcel alleen voor de zendingen die je daadwerkelijk inlevert bij PostNL.

Het verzendlabel van een brievenbuspakje is na het aanmaken 30 dagen geldig.

Je kunt jouw brievenbuspakjes (en briefpost) in de dichtstbijzijnde brievenbus deponeren of afleveren bij een PostNL locatie. Vind jouw dichtstbijzijnde brievenbus of PostNL locatie hier.

Wanneer je een grote hoeveelheid brievenbuspakjes hebt te versturen kun je deze op laten halen door middel van onze Haalservice.

Nee. Met MyParcel kun je niet een brievenbuspakje versturen naar het buitenland.

Versturen en ontvangen

Een brievenbuspakje wordt 1 keer aangeboden aan de ontvanger. De ontvanger hoeft hiervoor niet thuis te zijn.

Vanuit PostNL wordt bij een brievenbuspakje geen onderzoek gestart. We helpen je graag verder, maar hierbij kunnen we vanuit MyParcel helaas zeer weinig betekenen. Daarnaast kunnen brievenbuspakjes niet worden verzekerd.

Vanuit PostNL wordt bij een brievenbuspakje geen onderzoek gestart. We helpen je graag verder, maar hierbij kunnen we vanuit MyParcel helaas zeer weinig betekenen.

De statusinformatie is middels de ontvangen Track & Trace code te bekijken of via verzendstatus van een zending in jouw zendingenoverzicht. Let op dat de statusinformatie van een brievenbuspakje minder accuraat is dan die van een pakketzending.

Algemeen

Via deze link kun je een nieuwe zending aanmaken en kiezen voor ‘Digitale postzegel’.

Nee. Wanneer je een digitale postzegel aanmaakt kan deze niet uit je overzicht worden verwijderd. Een digitale postzegel wordt direct na het downloaden of printen in rekening gebracht.

Een digitale postzegel is na het downloaden of printen 5 dagen geldig.

Je kunt jouw briefpost in de dichtstbijzijnde brievenbus deponeren of afleveren bij een PostNL locatie. Vind jouw dichtstbijzijnde brievenbus of PostNL locatie hier.

Wanneer je een grote hoeveelheid briefpost hebt te versturen kun je deze op laten halen door middel van onze Haalservice.

Nee. Met MyParcel kun je geen briefpost met een digitale postzegel versturen naar het buitenland.

Versturen en ontvangen

Briefpost wordt 1 keer aangeboden aan de ontvanger. De ontvanger hoeft hiervoor niet thuis te zijn.

Vanuit PostNL wordt bij briefpost geen onderzoek gestart. We helpen je graag verder, maar hierbij kunnen we vanuit MyParcel helaas zeer weinig betekenen. Daarnaast kan briefpost niet worden verzekerd.

Vanuit PostNL wordt bij briefpost geen onderzoek gestart. We helpen je graag verder, maar hierbij kunnen we vanuit MyParcel helaas zeer weinig betekenen.

Voor briefpost is geen statusinformatie beschikbaar.

Algemeen

Via deze link kun je een nieuwe zending aanmaken en kiezen voor ‘Pallet’.

In jouw MyParcel account kun je jouw zending voor 16.00 uur aanmelden. De volgende dag zal de zending op worden gehaald. De daaropvolgende dag zal de zending worden geleverd bij jouw klant.

Een palletzending kan tot een dag voordat de pick up plaatsvindt, de palletzending annuleren. Anders wordt de palletzending ingeboekt, verwerkt en in rekening gebracht.

Hier vind je alle tarieven van palletzendingen.

Versturen en ontvangen

Voor pakketten die zwaarder zijn dan 30 kg en/of groter dan 175 x 78 x 58 cm.

Een palletzending kun je via MyParcel binnen Nederland of naar België versturen.

Maximaal 1.000 kg.

Met de Haalservice van MyParcel kun je tot 25 standaard pakketten op laten halen. Lees hier meer over onze Haalservice.

Hier vind je de tarieven van onze Haalservice tot 25 pakketten.

Met de Haalservice van MyParcel kun je meer dan 25 standaard pakketten óf XL pakketten op laten halen. Lees hier meer over onze Haalservice Plus.

Hier vind je de tarieven van onze Haalservice Plus.

Hier vind je alle tarieven voor het versturen van alle zendingen met MyParcel.

Hier vind je alle tarieven voor een retourzending vanaf een adres in Nederland.

Hier vind je alle tarieven voor een retourzending vanaf een adres in Europa. De Europese Retourservice is beschikbaar voor adressen in België, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Estland, Finland, Griekenland, Ierland, Luxemburg, Oostenrijk, Slovenië, Slowakije en Tsjechië. Op deze pagina vind je alle informatie over de Europese retourservice.

Wanneer je zendingen aantal groeit en je in aanmerking komt voor een volgende staffel dien je dit telefonisch aan ons te melden.

Alle gecommuniceerde tarieven zijn exclusief 21% BTW. Behalve de tarieven van de digitale postzegel. De digitale postzegel is vrijgesteld van BTW.

Nee. Onze tarieven gelden voor pakketten tot 30 kg. Indien je meerdere producten naar een adres wilt versturen, kan je dit als een pakket inpakken tot 30 kg. Anders dien je meerdere verzendlabels te printen voor jouw pakketten.

De eerste van de maand ontvang je de factuur van al jouw zendingen van de maand ervoor.

Je dient jouw factuur binnen 14 dagen te voldoen.

Ja. Via de instellingen van je account kun je dit instellen. Controleer wel even of je bedrijfs- en betalingsgegevens in orde zijn.

Ja, je kunt een tussentijdse factuur aanmaken en eventueel direct voldoen.

Vanaf de datum dat een pakket of brievenbuspakje wordt gescand door PostNL, wordt deze in rekening gebracht. Digitale postzegels worden na het downloaden of printen direct in rekening gebracht.

In jouw MyParcel account kun je jouw gegevens wijzigen. Ga naar ‘Financieel’ en dan naar ‘Contactgegevens’.

Voor de eerste maandfactuur zie je dit terug bij Financieel - Bijzondere betalingen. De verzendkosten zijn hier apart weergegeven.

Pakketzendingen en brievenbuspakjes kunnen worden geretourneerd met de MyParcel Retourservice.

Nee. Op deze pagina vind je alle informatie over retourneren met de Retourservice van MyParcel.

In jouw zendingenoverzicht vind je al je aangemaakte zendingen. Door op de button met het pijltje te klikken bij de desbetreffende zending kun je een retoure-mail versturen naar jouw klant. Er wordt dan een nieuwe zending gecreëerd in jouw zendingenoverzicht met de status ‘Concept’. Zodra jouw klant het retourlabel download zal de status veranderen naar ‘Voorgemeld’. Deze functionaliteit werkt zowel voor Nederlandse retourzendingen, als Europese retourzendingen, via de MyParcel retourservice.

Ja, maar alleen pakketzendingen en brievenbuspakjes. Op deze pagina vind je alle informatie over retourneren vanuit het buitenland.

België, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Estland, Finland, Griekenland, Ierland, Luxemburg, Oostenrijk, Slovenië, Slowakije en Tsjechië. Op deze pagina vind je alle informatie over de Europese retourservice.

Ja. Op deze pagina vind je alle informatie over het koppelen van jouw webshop met MyParcel.

Op deze pagina vind je alle informatie over onze beschikbare plugins.

Ja. Hiervoor hebben wij een API key beschikbaar. Op deze pagina vind je alle informatie.

Ja, dat kan. Via ons systeem kun je alle soorten zendingen met een MyParcel account aanmaken. Je hoeft hiervoor geen webshop te hebben.


Praktische documentatie

Bij MyParcel ondersteunen we je graag zo goed mogelijk bij het versturen van al jouw post en pakketten. In onderstaande documenten vind je dan ook alle informatie over onze producten en services, maar ook van de voorwaarden van het verzendproces. Klik op een van de documenten om over een onderwerp meer te weten te komen.

Producten & services

Hulp bij verzendproces

Plug-ins


Relevante blogposts


Neem contact met ons op!

MyParcel telefoon icoon

Contactgegevens

Telefoon: 023 30 30 315
Email: info@myparcel.nl

Adres
Siriusdreef 66 - 68
2132 WT Hoofddorp

Volg ons op
MyParcel Twitter MyParcel Facebook MyParcel LinkedIn MyParcel Instagram

MyParcel klok icoon

Openingstijden

Maandag: 08:00 - 18:30
Dinsdag: 08:00 - 18:30
Woensdag: 08:00 - 18:30
Donderdag: 08:00 - 18:30
Vrijdag: 08:00 - 17:30*
Zaterdag: 09:00 - 17:00*
Zondag: Gesloten

* Dit zijn aangepaste openingstijden