'Direct retour (food)': versproducten versturen via Myparcel

Het aanbod van levensmiddelen die online worden verkocht groeit steeds harder. Als je een webshop met levensmiddelen en versproducten hebt, dan bestaat de kans dat een pakket niet bij de eerste bezorgpoging geleverd wordt. De optie om een pakket meteen retour te laten komen als een eerste bezorgpoging mislukt, is dan ideaal. Dat kan met onze verzendoptie 'Direct retour (food)'. Wil je weten hoe het werkt? Lees snel verder.

Verstuur jouw producten met de verzendoptie 'Direct retour (food)'.

Direct Retour Food Bezorgopties

Hoe werkt het?

Lever je een pakket bijvoorbeeld op maandag voor 15:00 uur in, dan wordt het de dinsdag in de ochtend of avond bezorgd bij jouw klant. Is jouw klant niet thuis? Dan gaat het pakket mee met de chauffeur terug. De eerstvolgende dag heb jij het pakket weer retour. Instellen doe je op de volgende manier:

  • De optie 'Direct retour (food)' kun je instellen binnen jouw MyParcel account bij instellingen -> Algemeen -> 'Direct retour (food)'.
  • Maak direct een nieuwe zending aan.
  • Kies voor de aangepaste bezorging 'Direct retour (food)'.
  • Je kunt je label uitprinten zoals je gewend bent. Op het label staat aangegeven dat het een pakket is met levensmiddelen, plus het dagdeel van de bezorging.

Meer weten over onze extra verzendmogelijkheden? Bekijk onze verzendopties. Wil je dit meteen instellen? Log in en beheer het binnen jouw MyParcel account.




Versproducten versturen rondom de feestdagen

In de decembermaand wordt er weer topdrukte verwacht bij PostNL. We raden je aan om jouw pakketten met bederfelijke goederen tijdig in te leveren. Houd er rekening mee dat pakketten een aantal dagen vertraging kunnen oplopen. Meer weten over bezorging rondom de feestdagen bekijk onze feestdagenpagina.




Veelgestelde vragen

Nee, als je versproducten verstuurt met de optie 'Direct retour (food)' kun je deze niet verzekerd verzenden.

Deze verzendoptie is alleen beschikbaar met ochtend- en avondlevering. Dit betekent dat er naast het standaard verzendtarief extra kosten berekend worden. Voor ochtendlevering is dit € 10,00 en voor avondlevering is dit € 1,25.

Nee, het pakket wordt alleen bij het aangegeven huisadres aangeboden. Kan het bij de eerste bezorgpoging niet worden geleverd dan komt het de volgende dag bij jouw webshop retour.

Nee, deze verzendoptie is specifiek voor pakketten.


Wij staan voor je klaar

Heb je nog vragen over de versturen van versproducten? Laat het ons weten, we helpen je graag verder. 

Email: info@myparcel.nl     
Telefoon: 023 30 30 315

Altijd bereikbaar van:
ma. t/m do. tussen 08:00 en 18:30 uur,
vr. tussen 8.00 uur en 17.00 uur en
za. tussen 10.00 en 16.00.

IT-support.jpg